Obtuse Angles

15. 3. 2015 v 19:30
živá audiovizuální instalace

Obrazová procházka britskou kinematografií, její dekonstrukce a následná kombinace a rekombinace nalezených vizuálních prvků, jejich opakování či úmyslné zamlčování, živá manipulace s obrazy, to vše k oslavě těch nebohých ostrovanů, kteří ke své tvorbě nepotřebovali vlastně nic než paprsek světka a jejichž tvorba se mnohdy výrazně rozcházela s produkcí amerického Hollywoodu. Hudební složka instalace – nikoli její pouhý doprovod – je vytříbenou minimalistickou pustinou rozpolcených rytmů a melodických naschválů, na niž obraz živě reaguje a jež naopak obraz sama předjímá.
Obtuse Angles je v pořadí druhým audiovizuálním setkáním autorské dvojice Stranger in the Alps nad možnostmi propojení filmového obrazu a hudby. Autoři tak navazují na úvodní projekt Silent Sirens, který se cele věnoval postavě ženy v éře němého filmu.

Autor hudby: Duncan Hendy
Vizualizace: David Konečný
Hudební obsazení: Indigo Quartet: Jan Bělohlávek (první housle), Martin Flašar (druhé housle), Martina Himerová (viola), Pavel Borský (violoncello) + host (piano)

Duncan Hendy

Anglický hudebník, skladatel a filmový znalec žijící v Brně. Specializuje se na komponování hudby pro klasické němé filmy a abstraktní audiovizuální instalace. K hudební tvorbě si připsal i režii tří krátkých filmů. V roce 2010 úspěšně spolupracoval v rámci filmového festivalu Palace Film Festival 2010 s Filharmonií Brno na projektu „ozvučení" dvou milníků němého filmu, krátkometrážního snímku Cesta na měsíc (1902) a Východ slunce (1927), které byly uvedeny v Praze a Brně. V roce 2013 uvedl hudbu k dalšímu klenotu kinematografie, filmu Alonzo, muž bez rukou (1927). Od roku 2014 se soustředí na hudební složku audiovizuálních projektů pod hlavičkou Stranger in the Alps Productions.

David Konečný 

Fotograf a překladatel žijící mezi Prahou a Brnem. Spolu s Duncanem Hendym založil v roce 2011 filmový klub Brno Underground Film Project, ze kterého následně vzešla kreativní platforma Stranger in the Alps, která dala vzniknout třem krátkým filmům: Poslední pomazání (2012), Beyond the Beyond (2012) a Stapler (2015?), na kterých pracoval mimo jiné jako kameraman. Od roku 2014 se věnuje audiovizuálním instalacím: Silent Sirens (Dům Umění města Brna) a TARDIS: Tempus Atque Relativae Dimensiones In Spatio (fulldome projekce s audiovizuální instalací v brněnském planetáriu).

Indigo Quartet

Absolventi konzervatoře v Brně se rozhodli prozkoumat oblast hudby, která nemá s jejich klasickým hudebním vzděláním mnoho společného. Setkání s jazzem se ukázalo být zcela novou a inspirativní zkušeností, zejména v obsazení čtyř smyčcových nástrojů, které pro tento druh hudby není zcela obvyklé. Repertoár kvarteta je poměrně široký, sahá od samých počátků jazzu až po současnost, naleznete v něm známé jazzové standardy upravené pro tuto nástrojovou sestavu, skladby A. Piazzolly, Beatles, D. Balakrishnana, J. Coltranea a další. Indigo Quartet se však v žádném případě nedrží jen "klasického" jazzu a občas koketuje se spirituály, rockem, popem i world music.